W DOBREJ KWIACIARNI...

nie sprzedajemy kwiatów - sprzedajemy EMOCJE

Chcąc mieć dobrą i nowoczesną kwiaciarnię nie ograniczajmy się jedynie do sprzedaży kwiatów. Bardzo ważne jest, aby dołączyć do tego odpowiednią atmosferę i emocje. Każdemu z nas podczas wręczania czy składania kwiatów towarzyszą różne emocje i uczucia np. miłość, radość, szczęście, wdzięczność, niepewność czy żal i to właśnie one kierują klienta do  kwiaciarni. Naszym zadaniem jest zauważenie i podkreślenie emocji związanych z przeznaczeniem kupowanych kwiatów. Pozytywne odczucia naszych klientów wyniesionych z kwiaciarni i poczucie zadowolenia z dokonanego zakupu, na pewno podniosą wartość nabytych kwiatów. Nasza kwiaciarnia to nie miejsce, gdzie sprzedajemy kwiaty i dodatki, ale to przede wszystkim ATMOSFERA, PRODUKTY i MY.

     ATMOSFERĘ w naszej kwiaciarni tworzy dobrze zaaranżowane i atrakcyjne wnętrze. PRODUKTY - to duży wybór, dobrej jakości kwiatów, roślin doniczkowych, donic i naczyń ozdobnych. MY natomiast musimy przekazać klientowi naszą pasję i zamiłowanie do tego co robimy. Musimy rozpoznać jego potrzeby, upodobania a przede wszystkim emocje i uczucia, które nim kierują.


Warszawski Rolno-Spożywczy Rynek Hurtowy w Broniszach zorganizował pokaz florystyczny i seminarium pt. "Wnętrze gwarancją sukcesu". Wykład na temat urządzania wystroju nowoczesnej kwiaciarni prowadził znakomity holenderski florysta Rob Plattal, a ze strony polskiej - mistrz polskiej florystyki Robert Miłkowski.
     Prowadzący, podczas seminarium, wykonywali bukiety, kompozycje kwiatowe i aranżacje roślinne zdradzając przy okazji wiele warsztatowych tajemnic. Rob Plattal, sam kiedyś prowadzący swoją kwiaciarnię, chętnie dzielił się z uczestnikami seminarium swoją wiedzą. Mówił, jak  stworzyć odpowiedni klimat w kwiaciarni, jak  przyciągnąć i zaskoczyć klientów. Przekazał wiele zasad, którymi powinniśmy kierować się podczas prowadzenia własnej kwiaciarni.

     Oto najważniejsze z nich:
      - nigdy nie dostaniemy drugiej szansy na zrobienie pierwszego
        wrażenia
      - zawsze patrzmy na naszą kwiaciarnię oczami klienta
      - nie konkurujmy z innymi kwiaciarniami tylko się między nimi
        wyróżniajmy
      - przywiązujmy dużą wagę do wystawy sklepowej - musi przyciągać
        wzrok klienta
      - wystroje  kwiaciarni powinny odzwierciedlać nasz styl
      - decydujmy się na jeden styl wnętrza - jeżeli chcemy parę
        nastrojów to koniecznie podzielmy sklep na segmenty i rozdzielmy
        chociaż zwisającym materiałem
      - unikajmy przeładowania witryny sklepowej
      - róbmy prezentację kwiatów także na zewnątrz sklepu
      - zmieniajmy wystrój kwiaciarni - przynajmniej dwa razy do roku
      - twórzmy elegancką atmosferę poprzez harmonię i spokój
      - dopilnujmy aby sklep był schludny i przejrzysty, a kwiaty
         odpowiednio zaaranżowane, nawodnione i przycięte
      - pamiętajmy o  zgrupowaniu kwiatów i przedmiotów
        (z grupy sprzedają się znacznie lepiej)
      - zawsze stawiajmy kwiaty i donice na czymś (stojące na podłodze
        w pojęciu klienta mają mniejszą wartość)
      - na stołach pogrupujmy tematycznie łatwe do zabrania przedmioty
      - łączmy starą kolekcję z nową, ale tak aby pasowały do siebie
      - używajmy halogenów do oświetlania kwiaciarni
      - odważnie używajmy kolorów
      - zaskakujmy swoimi pomysłami nie tylko klientów, ale także
        samych siebie
      - bądźmy schludni i uśmiechnięci
      - pozdrawiajmy każdego klienta - nawet jeżeli obsługujemy kogoś
        innego
      - zawsze utrzymujmy kontakt wzrokowy z klientem - czyni to
        relację bardziej przyjacielską
      - nigdy nie przerywajmy klientom
      - zawsze bądźmy grzeczni i cierpliwi, bez względu na to jak
        niezdecydowany wydaje się nam klient
      - rozmawiajmy z klientami i używajmy pytań otwartych, aby
        dowiedzieć się dlaczego kupują, dla kogo, jaki jest ich ulubiony
        kolor czy rodzaj kwiatów
      - edukujmy swoich klientów informując ich o sposobie pielęgnacji
        roślin i kwiatów - zaskakujmy ich swoją wiedzą
      - zawsze wręczajmy naszym klientom drobny podarunek w postaci
        ciętego kwiatka czy odżywki do roślin
      - wszystkie produkty powinny być nazwane i wycenione
      - zróbmy trzy poziomy cenowe - klienci często wybierają środkowy
      - ułatwiajmy klientom dokonanie zakupu poprzez zwrócenie uwagi
        na jego potrzeby

   Jeżeli to możliwe róbmy prezentację kwiatów na zewnątrz, najlepiej użyjmy do tego ciekawych postumentów lub donic - klienta musimy czymś "zwabić", aby wszedł do naszej kwiaciarni.

   Czerwony kolor filarów przyciągnie wzrok niejednego klienta. W środku pogrupowane i ustawione schodkowo kwiaty cięte. Witryna jakby była częścią chodnika (niziutko  ustawione drobne kwiaty doniczkowe na podłodze wysypanej korą i naturalnym podłożem) - aranżacja nietypowa, ale jakże sugestywna.

   Wizualną atrakcją jest pogrupowanie kwiatów i utworzenie monochromatycznej scenerii. Emanuje tu harmonia i spokój.

   Przykład dobrze zaaranżowanej witryny sklepowej - jeden duży element zwracający na siebie uwagę i jednakowe doniczki  ustawione w odpowiednim porządku. Wnętrze oświetlają lampy halogenowe nadając kwiaciarni ciepły klimat.

   Kwiaty doniczkowe prezentujmy zawsze w ciekawych osłonkach albo doniczkach - wystawa przykuwa wzrok intensywnym kolorem przepięknych storczyków.

   Seria donic w kolorze ceglanym  zwraca na siebie uwagę (występuje tu grupowanie podobnych do siebie elementów) - fragment wystroju w stylu klasycznym.

   Bardzo dobrym pomysłem jest wykorzystanie starej drewnianej drabiny jako regału na kwiaty w doniczkach, a drewnianej skrzynki jako podestu - takie elementy na pewno pasują do stylu wiejskiego.


Tekst i zdjęcia VS - Portal Asflor


Przejdź na stronę główną: www.asflor.pl