IPM jako platforma dla związków i przedsiębiorstw
  służąca do prezentacji pomysłów

Liczne przedsiębiorstwa i związki branżowe wykorzystały IPM jako platformę do prezentacji i scenę do organizacji imprez. Zespół g&v Creativ Center pod hasłem „Forum pomysłów“ zaprezentował nową koncepcję wystawienniczą, która uzmysławiała odwiedzającym na różnorodnych i kreatywnych powierzchniach ekspozycyjnych to, jak można perfekcyjnie wyeksponować własny towar. BLOOM’s pod hasłem przewodnim „Życzenia konsumentów i światy, w których żyjemy“ przedstawiło aktualne i nowe idee dotyczące prezentacji i asortymentu na zielonym rynku. Jednym z punktów kulminacyjnych było ogłoszenie wyników konkursu „New Faces 2008/2009“, w którym pierwsze miejsce zdobyła Manuela Ostertag. Swój pierwszy publiczny występ mieli na IPM „International Teachers of Floristry“, kwiaciarze różnych narodowości działający na rzecz międzynarodowego ujednolicenia słownictwa branżowego.

IPM Essen - 2009  fot. Portal Asflor IPM Essen - 2009  fot. Portal Asflor IPM Essen - 2009  fot. Portal Asflor
IPM Essen - 2009  fot. Portal Asflor IPM Essen - 2009  fot. Portal Asflor IPM Essen - 2009  fot. Portal Asflor
IPM Essen - 2009  fot. Portal Asflor IPM Essen - 2009  fot. Portal Asflor IPM Essen - 2009  fot. Portal Asflor

Puchar IPM-Cup zdobyła Carolin Engler

Ogrodnicy i kwiaciarze walczyli o cenne trofeum, jakim jest puchar IPM-Cup. Zadaniem ich było oczarowanie jury bukietem, dekoracyjnym kwiatem doniczkowych oraz kompozycją kwiatów w naczyniu, pod hasłem ”Fire & Ice“. Nagrodę zdobyła Carolin Engler z Straubing.

IPM Essen - 2009 fot. Portal Asflor IPM Essen - 2009  fot. Portal Asflor IPM Essen - 2009  fot. Portal Asflor
IPM Essen - 2009   fot. Portal Asflor IPM Essen - 2009 fot. Portal Asflor IPM Essen - 2009   fot. Portal Asflor
IPM Essen - 2009   fot. Portal Asflor IPM Essen - 2009   fot. Portal Asflor IPM Essen - 2009   fot. Portal Asflor

IPM rusza we wrześniu 2009 w Moskwie

Dodatkowo, obok zakończonych sukcesem imprez IPM w Chinach oraz IPM w Dubaju, program targów zagranicznych IPM dalej się rozwija, oferując platformy dla branży na najważniejszych rynkach rozwoju. „Flowers-IPM-Tech-Moscow“ to zaplanowana dla rosyjskiego rynku rozwoju impreza - córka głównych targów IPM z Essen, rozpoczynająca się w Moskwie we wrześniu 2009. „Organizując tę imprezę poczyniliśmy kolejny istotny krok w kierunku internacjonalizacji,“ powiedział Egon Galinnis, prezes Messe Essen, z okazji podpisania porozumień w sprawie kooperacji na IPM ESSEN 2009. Nowa impreza zostanie zintegrowana z istniejącymi targami specjalistycznymi „Flowers“, odbywającymi się w All-Russian-Exhibition-Centre. Dzięki współpracy z IPM, prezentującą przede wszystkim obszar ”techniczny”, oferta zostanie rozszerzona na wszystkie zakresy Zielonej Branży. Przede wszystkim w sektorze techniki istnieje w Rosji bardzo duże zapotrzebowanie na know-how. Kwitnie nie tylko zielony rynek konsumencki; znacznie wzrasta również popyt na maszyny i urządzania do hodowli roślin i ogrodnictwa.

  IPM w Dubaju w marcu – IPM w Chinach w grudniu

Obok nowej imprezy w Moskwie w bieżącym roku odbędą się jeszcze dwa dalsze projekty zagraniczne IPM: za niecałe cztery tygodnie od 3 do 5 marca IPM ma miejsce w Dubaju. W okresie od 1 do 3 grudnia swoje podwoje otworzy IPM w Chinach. Następne targi IPM ESSEN odbędą się w dniach od 28 do 31 stycznia 2010 Duże zadowolenie wystawców i odwiedzających odzwierciedlają ich chęci ponownego odwiedzenia imprezy. 90 procent wystawców i 85 procent odwiedzających zapowiedziało już dziś, że zamierza uczestniczyć w następnych targach IPM ESSEN, które odbędą się w dniach od 28 do 31 stycznia 2010.

  Głosy wystawców:

Katja Schlicht, general marketing manager firmy Lechuza Division: „Dla nas targi IPM były pełnym sukcesem. Przybyliśmy tutaj z wysokimi oczekiwaniami, które zostały spełnione. Na targach przedstawiliśmy nasze nowości, szczególnie dobrze przyjęty został nasz pojemnik zewnętrzny outdoor Cube, dostępny w sprzedaży od kwietnia. Była to dla nas okazja do przedstawienia naszych nowości naprawdę międzynarodowej publiczności, mieliśmy między innymi odwiedzających z USA, Izraela i Polski.“

Szczepan Marczyński, członek zarządu firmy Clematis oraz wystawca na wspólnym polskim stoisku: „Wszyscy wystawcy ze wspólnego polskiego stoiska są zadowoleni z IPM 2009. Dotychczas przyjeżdżałem na IPM raz na dwa lata, ale w tym roku wszystko przebiegało tak dobrze, że od dzisiaj będę się wystawiał corocznie. Podchodzili do nas odwiedzający z całego świata, udało mi się nawiązać liczne nowe i dobre kontakty. Większość odwiedzających interesowała się naszymi kiwi o drobnych owocach oraz klematisami.“

organizatorzy:

          fdf logo


    

tekst:    na podstawie materiałów prasowych IPM Essen
zdjęcia: Portal Asflor

Więcej zdjęć z targów IPM Essen 2009 w naszej Galerii Asflor

Przejdź na stronę główną: www.asflor.pl